9 kilometrov izkopanih predorov
Na največjem infrastrukturnem projektu v državi podzemna gradbena dela potekajo izjemno intenzivno in z zadovoljstvom lahko povemo, da so izvajalci predorskih del do danes presegli mejo skupaj izkopanih devet kilometrov glavnih in servisnih cevi drugega tira. Trenutno pri izvedbi gradbenih del na drugem tiru železniške proge Divača – Koper sodeluje približno 900 delavcev in več kot 260 gradbenih strojev in različne gradbene mehanizacije.
V prihodnjih dneh bo vzpostavljeno novo delovišče v dolini Glinščici. S prevoznostjo viadukta se bodo namreč pospešeno pričela dela v predoru T1 Lokev s koprske smeri. Tako bodo dela na drugem tiru napredovala še hitreje.
75 odstotkov proge drugega tira poteka v sedmih predorih. Glavni razlog za predorsko gradnjo je kraški teren in dejstvo, da mora proga na relativno kratki razdalji med Divačo in Koprom premagati kar 430 metrov višinske razlike. Izvajalci hkrati kopljejo na 9 izkopnih mestih, ko bo gradnja v največjem zamahu, pa bo odprtih 14 predorskih izkopnih mest.
Enotirna proga s pripravo na dvotirnost
Drugi tir se že zdaj izvaja kot enotirna proga s predpripravo na dvotirnost. Dolžina drugega tira Divača- Koper je res 27 kilometrov, a ker se tri najdaljše predore gradi s servisnimi cevmi v polnem profilu, bo dolžina vseh predorov znašala 37 kilometrov. Servisne cevi se gradijo ob glavnih ceveh, gradi pa se jih zaradi varnosti. Uporabljale se bodo za potrebe vzdrževanja, morebitno evakuacijo potnikov, dostop reševalnih ali gasilskih vozil. V primeru načrtovane dvotirnosti bo v servisnih ceveh zgrajen dodatni tir, s tem pa se lahko doseže tudi bistvene pocenitve pri izvedbi dvotirnosti. V že zgrajenih servisnih ceveh bo namreč brez obsežnih dodatnih gradbenih del možno vgraditi železniško opremo in tako vzpostaviti železniški promet.