Gradnja 5, 4 km odprte trase drugega tira predstavlja svojevrsten inženirski izziv
Ker kar 75 % proge drugega tira poteka v sedmih predorih, je na površju viden le manjši del proge, in sicer na območjih premostitev treh večjih dolin – viadukti in na odprti trasi proge. Na celotni progi je le 5,4 kilometra železniške povezave, speljane na odprti trasi. Čeprav na odprti trasi ni tako veličastnih objektov, kot so predori ali viadukti, je gradnja odprte trase od Divače do Kopra prav tako velik izziv, saj je treba zgraditi številne podporne objekte, nasipe, vkope in prepuste. Posebna pozornost je namenjena kvalitetni izvedbi nasipov in temeljnih tal, saj je zaradi tira na togi podlagi, ki bo položen na odprti trasi, njihovo posedanje nedopustno.
Odprta trasa se začne takoj za železniško postajo Divača in na začetku poteka v nasipu, nato pa se spusti v vkop do severnega portala prvega predora Lokev (T1). Po 2 km na odprti trasi drugi tir nadaljuje svojo pot skozi prvi predor Lokev (T1) do zaprtega viadukta Glinščica in nato v drugi predor Beka (T2), povezanih v skoraj 13 km dolg enovit objekt.
Po izhodu iz predora Beka v bližini vasi Črni Kal takoj preide na viadukt Gabrovica. Na tem območju se izmenjuje serija krajših odprtih delov proge z viaduktom Vinjan in petih predorov (T3–T8). Po izhodu iz predora Škofije (T8) poteka drugi tir po površju, kjer se priključi na že zgrajen izvlečni tir vse do postaje Koper tovorna.
Tudi gradnja nekaj več kot 5 km odprte trase drugega tira predstavlja svojevrsten inženirski izziv, saj se za premagovanje geoloških in reliefnih značilnosti gradijo številni novi objekti, ki bodo skupaj z viadukti povezali predore v novo železniško progo.
27. 6. 2024