Izkopan najdaljši slovenski predor
Na prvem predoru drugega tira, predoru Lokev (T1), so danes delavci skupine Kolektor Construction in Euro-Asfalt izkopali še zadnji meter glavne cevi. Glavna cev predora Lokev (T1) meri 6.714 metrov, izkopna dela so se pričela 5. novembra 2021 z divaške smeri. Skoraj eno leto po pričetku izkopa iz divaške smeri so se pričela izkopna dela tudi na koprski strani. V manj kot treh letih je najdaljši predor v Sloveniji izkopan! V predoru sicer že tudi potekajo betonerska dela, saj so deloma potekala hkrati z izkopnimi deli.
Celotna trasa drugega tira železniške proge Divača–Koper poteka v sedmih predorih, ki skupaj s servisnimi in izstopnimi cevmi merijo 37,4 kilometra. Predor Lokev (T1) je prvi in najdaljši predor na omenjeni železniški progi, ki se nahaja med naseljem Lokev in dolino Glinščice. Ob glavni cevi predora Lokev potekajo izkopna dela za servisno cev, dolžina le-te znaša 6.683 metrov.
Poseben izziv pri izkopnih delih so v predoru Lokev predstavljali kraški pojavi, ki so bili odkriti med izkopom. Do določene mere se kraške pojave da predvideti zaradi predhodnih geofizikalnih raziskav, a najdba in premostitev vsakega izmed njih je potem svojevrstna. Še vedno je največja kraška jama bila odkrita prav v glavni cevi predora Lokev, ki seže 150 metrov globoko in vsaj 450 metrov daleč.
Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek, ki je tudi botra predora, je izpostavila: »Dosegli smo še en ključen mejnik, preboj predora Lokev, najdaljšega železniškega predora, ne le na trasi drugega tira temveč tudi v Sloveniji. S prebojem šestega predora v dolžini 6.714 metrov smo vse bližje dnevu, ko se bo železniška razdalja na odseku Divača – Koper iz sedanjih 44 km zmanjšala na 27 km, skrajšal se bo potovalni čas, bistveno povečana pa bo prepustna zmogljivost vlakov. Kljub kompleksnosti in zahtevnosti gradnje celotnega projekta ostajamo v zadani časovnici in potrjenih finančnih okvirih, na kar sem izjemno ponosna.«
Matej Oset, generalni direktor 2TDK, je ob tem pomembnem mejniku na projektu, izpostavil, da takšnih uspehov ni mogoče doseči brez predanih zaposlenih in dobre organizacije izvajalca glavnih gradbenih del, družbe Kolektor CPG. »Pri gradnji, ki v predorih poteka 24 ur na dan, vse dni v tednu, je bilo vloženega ogromno truda ter znanja. Pri gradnji tako dolgih predorov obstaja tudi večja verjetnost, da pride do nesreč, zato smo lahko izredno zadovoljni, da pri delu do večjih nesreč ni prihajalo, kar je zasluga izvajalca, ki je odlično, hitro in kakovostno opravil svoje delo.«
Marko Brezigar, direktor 2TDK, pa je poudaril: »Ponosen sem, da nam je kljub zahtevnemu kraškemu terenu, ki je ob številnih kraških pojavih prinesel tudi veliko gradbenih, inženirskih, projektantskih in krasoslovnih izzivov, uspelo, da smo do preboja 6,7 km dolgega predora prišli v tako kratkem času. Hkrati današnji dogodek potrjuje, da smo sposobni uresničiti še tako zahtevne infrastrukturne objekte, kar je ključno za razvoj naše države in njeno konkurenčnost na mednarodni ravni.«
Kristjan Mugerli, direktor Kolektor CPG, je izpostavil pomembnost projekta za skupino Kolektor Construction, ki ne pomeni le pridobitev novih referenc, pač pa tudi znanje in izkušnje za nove, še zahtevnejše projekte. »Izjemno ponosen sem, da smo v skupini Kolektor Construction dosegli tako pomembnem mejnik na tehnično obsežnem in zahtevnem projektu kot je Drugi tir. Preboj najdaljšega železniškega predora ni samo inženirski dosežek, pač je tudi dokaz, kaj lahko dosežemo, ko združimo moči ter delamo z jasno vizijo in namenom. Verjamem, da bo ta predor navdih za mnoge prihodnje generacije. Želel bi se zahvaliti vsem udeležencem pri gradnji – sodelavcem, inženirjem, partnerjem in naročniku. Strokovno znanje, vztrajnost in sodelovanje so nas pripeljali do tega pomembnega trenutka.«
Predor Lokev (T1) je najdaljši predor v Sloveniji, do zdaj je to bil Bohinjski predor s 6.327 metri. Železniški predor Karavanke je sicer dolg 7.976 metrov, a več kot polovica predora poteka v Avstriji.
Zdaj je potrebno na projektu drugi tir izkopati še servisno cev predora Lokev, ter glavno in servisno cev predora Beka (T2). Servisne cevi imajo enake profile kot glavne cevi, po njih pa bo potekal železniški promet, ko bo zgrajen vzporedni tir. Izvajalci gradbenih del morajo zdaj izkopati le še 263,4 metrov od 37,4 km predorov.
29. 5. 2024