Izkopanih 30 kilometrov predorov
Na trasi drugega tira je bil dosežen pomemben mejnik – izvajalci del so izkopali 30 kilometrov predorov. Skupna dolžina predorov, servisnih in reševalnih cevi, ki jih je treba izkopati na celotni trasi, znaša 37,4 kilometra. Samo na drugem tiru bo zgrajenih več predorskih cevi kot med gradnjo slovenskih avtocest od leta 1994 do danes.
75 odstotkov celotne trase poteka v predorih, dolžina predorov na 27,1 km dolgi trasi je 20,5 kilometra, če pa upoštevamo, da se ob treh najdaljših predorih gradijo tudi servisne cevi, je ta številka večja. Servisne cevi se gradijo v enakem prečnem profilu kot glavne predorske cevi. Do končanega izkopa vseh predorov torej manjka samo še dobrih 7 kilometrov.
Moderna proga s sedmimi predori prinaša številne ekološke, trajnostne, varnostne in ekonomske prednosti. Do zdaj so izkopani trije predori, ob izkopu pa ponekod že poteka tudi izdelava notranje obloge predorov. Gre za fazo, ko predor dobi tisti končen izgled, ki ga pozna večina ljudi.
Le s predorsko gradnjo je možno na tako kratki razdalji premagati višinsko razliko 430 m in ob tem dosegati hitrosti vlakov do 160 km/h. Predorska gradnja je sicer praviloma dražja in zahtevnejša, a je zato vzdrževanje enostavnejše in cenejše.
21. 11. 2023