Kraški pojavi upočasnjujejo napredke pri gradnji
V drugem najdaljšem predoru na trasi drugega tira Divača–Koper, predoru Beka (T2), so izvajalci naleteli na kraške jame, ki so bile bolj zahtevne za premoščanje kot so bile jame, ki so bile odkrite do zdaj. Trenutno se v obeh ceveh (glavni in servisni) izvaja sanacija kraških pojavov v skladu s projektantskimi rešitvami. Na fotografijah lahko vidite stroj, ki izvaja ukrep pri saniranju kraškega pojava.
Kraški pojavi so raznovrstni, posledično je premoščanje vsakega unikatno. Jama 66 je izkop na čelu predora Beka za nekaj časa ustavila, kar je vplivalo na dinamiko izkopnih del. Ko bo jama v predoru Beka sanirana, bodo izvajalci nadaljevali z izkopnimi deli. Izkop predorskih cevi zdaj miruje dva tedna, večji kraški pojavi pa lahko vplivajo na rok dokončanja izkopnih del.
Trenutno je v glavni cevi predora Beka izkopanih 5440 metrov, torej je potrebno izkopati še približno 550 metrov.
Kraški pojavi se pojavljajo tudi v predoru Lokev (T1). 1. marca je bila v glavni cevi T1 Koper odkrita kraška jama, ki je še posebej zanimiva. Na začetku relativno majhen vhod na desni strani čela kalote je vodil v velik prostor. Na fotografijah si lahko ogledate kraško jamo, ki izstopa po znatni zasiganosti.
Krasoslovni nadzor kraške pojave, ki se odkrijejo pri izkopnih delih, podrobno preuči in dokumentira, vedno pa se iščejo rešitve, ki ohranjajo čim večji del jame. Jam se torej praviloma ne zasipava, ampak se jih poskuša v čim večji meri ohraniti, izvedejo se ukrepi, ki so nujni za zagotovitev dolgotrajne stabilnosti predorskih cevi.
11.3.2024