+386 1 306 84 00
info@2-tdk.si

Na drugem tiru bodo potrebni mostovi v predorih

V predorih na trasi drugega tira železniške povezave Divača-Koper se je odkrilo 88 kraških pojavov, pet večjih kraških jam bo treba premostiti. To pomeni, da se bodo v šestkilometrskih predorih morali zgraditi tudi mostovi.

Večina odkritih jam je merila okoli trideset do štirideset metrov, nekatere pa so bile daljše oziroma globlje. Jame so do določene mere sicer na trasi drugega tira bile pričakovane, nekatere se je zaznalo s predhodnimi preiskavami, a nikoli se povsem natančno ne da predvideti, kako velike bodo te jame in v kako veliki meri bo njihov potek vplival na predorske cevi. Tudi z najbolj sodobno tehnologijo strokovnjaki niso mogli predvideti takšnih razsežnosti kraških pojavov in načrtov za premoščanje le-teh. Najdaljša jama je dolga kar 800 metrov.

Krasoslovci so jame pregledali, izmerili in podatke predali projektantom, ki bodo poiskali najprimernejše metode premostitve.

Gradnja bo inženirski izziv

Gradnja premostitvenih objektov v šestkilometrskih predorih bo zahtevna, saj so pogoji pod zemljo v kraškem svetu zelo specifični. Takšna gradnja bo nekaj edinstvenega tudi za slovenske strokovnjake, saj se doslej v Sloveniji ni gradilo mostov pod zemljo. Tudi za projektante je načrtovanje podzemnih objektov nova izkušnja, saj se v svoji profesionalni karieri v Sloveniji s tem še niso srečali.

Projektanti so zdaj dognali, da bodo nekatere jame potrebovale mostove dolžine 25 metrov, ponekod pa bodo potrebne rešitve, ki bodo premostile 40-metrsko razdaljo. Premostitveni objekti morajo biti skrbno načrtovani, saj bodo zgrajeni pod predorom, ki ga bodo morali ustrezno podpirati. Rešitve torej morajo biti dolgoročno stabilne in varne, saj bodo obremenitve na železniški progi ogromne, najtežji vlaki iz Kopra proti Divači bodo težki 2.300-2.500 bruto ton.

Gradnja mostov v ozkih in dolgih predorih ne bo najlažja, mostovi pod zemljo se ne gradijo vsak dan. Gre za edinstven primer, ki presega običajne inženirske prakse ter postavlja nove mejnike v podzemnem gradbeništvu.

Foto: Inštitut za raziskovanje krasa
Grafike: Elea iC

8. 11. 2024

Skip to content