Na povabilo predsednice Državnega zbora mag. Urške Klakočar Zupančič je od ponedeljka, 9. oktobra, do srede, 11. oktobra 2023, na uradnem obisku v Republiki Sloveniji predsednik Nacionalnega sveta Švicarske konfederacije Martin Candinas z delegacijo.
Slovenija je v letu 2022 v Švico po podatkih Spirit-a izvozila za 11.102 mio EUR blaga, uvozila pa ga je za 8.306 mio EUR. Skupno je blagovna menjava v letu 2022 dosegla 19.408 mio EUR, s čimer se je Švica lani uvrstila na 1. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.
Včeraj si je delegacija Švicarske konfederacije ogledala gradbišče drugega tira Divača – Koper, predvsem gradnjo viadukta Gabrovica ter gradnjo predora Beka (T2), ki smo si ga ogledali s koprske strani.
Švicarsko delegacijo smo na viaduktu Gabrovica seznanili s tehnologijo gradnje z narivanjem. Pri viaduktu Gabrovica se bo narinilo 13 prekladnih betonskih segmentov na stebre viadukta. Podpor viadukta je osem, potiskanje pa poteka s pomočjo jeklenega kljuna, ki je dolg 40 metrov in tehta 170 ton. Kljun je vodilo pri potiskanju betonskih segmentov. Na prekladni konstrukciji dnevno dela 32 delavcev. Prekladna konstrukcija je v obliki U profila, vanj je vgrajeno 134 ton armaturnega jekla, 28 ton jeklenih vrvi za prednapenjanje in 635 m3 betona.
Predor Beka (T2) pa je drugi najdaljši predor na trasi, dolg 6017 metrov, ki bo povezal Črni Kal in dolino Glinščice na novi železniški progi med Divačo in Koprom. Predor v velikem delu poteka v karbonatnih kamninah, zato je tudi na območju gradnje omenjenega predora bilo najdenih nekaj kraških pojavov. Glavno in servisno cev povezuje 13 prečnikov.
Švicarski delegaciji smo v pogovorih predstavili tudi projektno podjetje 2TDK, ki izvaja pripravljalna dela projekta drugi tir, finančni inženiring projekta drugi tir, organizacijo in izvedbo vseh potrebnih gradenj in gospodarjenje z drugim tirom. Podjetje 2TDK je tudi imetnik koncesije za izgradnjo in upravljanje drugega tira za obdobje 45 let, v času koncesijskega obdobja družba opravlja obnove in investicijsko vzdrževanje, redno vzdrževanje pa upravljavec železniške infrastrukture; družba zagotavlja zaščito in reševanje na progi drugega tira, skrbi za požarno varnost, po 45 letih koncesije pa se bo infrastruktura drugega tira brezplačno prenesla na Republiko Slovenijo.
10.10.2023