Notranja obloga v predoru Škofije (T8) se zaključuje
Na zadnjem predoru drugega tira, predoru Škofije (T8), izvajalci gradbenih del zaključujejo notranjo oblogo predora. Z dokončano notranjo oblogo dobi predor prepoznavno obliko, saj daje obloga podzemnemu prostoru enoten videz in gladko površino. Dokončanje notranje obloge v glavni in servisni cevi predora Škofije do konca leta je eden izmed pogojev za črpanje evropskih nepovratnih sredstev v višini 80 milijonov evrov.
Celotna trasa drugega tira železniške proge Divača–Koper predvideva kar sedem predorov, ki skupaj s servisnimi in izstopnimi cevmi merijo 37,4 kilometra. Predor T8 je enotirni železniški predor, ki je dolg 3808 metrov, z vzporedno servisno cevjo, ki meri 10 metrov več. Gre za najdaljši predor na spodnjem odseku trase in tretji največji na celotni trasi nove železniške proge Divača–Koper.
Gre za edini predor na trasi drugega tira, ki ga gradita dva izvajalca gradbenih del – iz koprske smeri Kolektor, iz divaške pa Yapi Merkezi. Je tudi predor, ki v največji meri poteka v bližini poseljenih območij, deloma tudi pod nizkim nadkritjem.
Dobri dve leti za dokončanje predora
V predoru Škofije so se dela na izkopu in podpiranju predora pričela septembra 2021, preboj predora je bil marca 2023, konec leta 2023 pa se zaključuje notranja obloga predora. Z izvedbo notranje obloge se je pričelo že pred zaključkom izkopa. Izvedbo sistema notranje obloge sestavljajo: talni obok, temelji notranjega oboka, hidroizolacija predora, vzdolžne bočne drenaže ter notranji obok, ki se je betoniral s premičnim predorskim opažem.
Izvajalec mora zdaj izvesti še ostala betonska dela (kinete za kabelsko kanalizacijo, preostanek sistema odvodnjavanja …). To je zdaj drugi predor na trasi drugega tira, kjer bo zaključena notranja obloga predora – ta dela so že bila v celoti izvedena v predoru Mlinarji (T7).
28. 12. 2023