Odkritje novih večjih kraških pojavov na trasi
Že od začetka letošnjega leta se pri izkopnih delih na drugem tiru večkrat naleti na kraške pojave, ki so zahtevnejši za premoščanje. Izvajalci gradbenih del so pred kratkim v glavni cevi predora Beka (T2) naleteli na kraški pojav, ki je bogat z jamskimi tvorbami. To je že 80. kraški pojav, ki je bil odkrit pri gradnji železniške proge med Divačo in Koprom.
Gre za jamo večjih dimenzij, zdaj so pripravljene projektantske rešitve, ki določajo, kako nadaljevati z deli, a hkrati ohraniti čim več jame nedotaknjene. Glede na trenutne podatke o geološki sestavi, geometriji jame, krasoslovnimi in hidrogeološkimi pogoji so podane prve usmeritve za nadaljevanje del. Te usmeritve obsegajo: ureditev hribinske vode, vhod v jamo se bo zaščitil s provizorijem, saj prašenje v jamo ni dovoljeno, sledi izkop s podporjem, ki ne sme vsebovati sulic in sider, ki bi segale v jamo.
Dela na čelu predora Beka (zgornji del predora – kalota), kjer je bila jama odkrita, stojijo, se pa trenutno izkopava stopnica (spodnji del predora). Kljub zahtevnim premostitvam uspešno sledimo zastavljeni časovnici dokončanja projekta, kar pomeni zaključitev del do konca leta 2025, leta 2026 pa bo potekalo odpravljanje napak in poskusno obratovanje.
Na trasi drugega tira je treba izkopati še približno 2 km predorov.
Foto: Inštitut za raziskovanje krasa ZRC SAZU
8. 4. 2024