Potek izkopnih del na drugem tiru
Trenutno izkopna podzemna dela potekajo na 10 napadnih mestih, na teden se izkoplje približno 350 metrov predorov, približujemo pa se 29 izkopanim kilometrom glavnih in servisnih cevi. Groba ocena izkopanega materiala v okviru celotnega projekta do septembra 2023 znaša 2.000.000 m3.
Geološki in geotehnični pogoji se pri izkopnih delih ves čas spreminjajo in so v naprej poznani le delno, v večji meri pa prognozirani. Predor Osp (T5-6) je trenutno s 513 metri najkrajši predor, v katerem poteka izkop na trasi drugega tira. Gre za edini predor na trasi, kjer so razmere za izkopna dela slabše, kot so bile pričakovane, zato je potrebnih več podpornih elementov (sider). Gre za prvotno načrtovana dva predora, ki sta se združila v enovit predor zaradi stabilnostnih razlogov.
Predhodne raziskave so pokazale tudi, da se bo odkrilo približno 100 manjših in 10 večjih kraških pojavov. Do zdaj je bilo odkritih 52 kraških jam, izkopanih pa je že skoraj 80 % predorov. Kraški pojavi gradnje predorov v večji meri ne ovirajo, vse jame pa krasoslovni strokovnjaki raziščejo in popišejo.
19.10.2023