Potiskanje druge preklade na viadukt Gabrovica
Na viadukt Gabrovica, ki se nahaja pod črnokalskim avtocestnim viaduktom, se je potisnila druga prekladna konstrukcija. Delavci so s štirimi hidravličnimi cilindri premaknili približno 1500 ton težak drugi kos viadukta ob prvi kos in oba skupaj potisnili naprej. Tako je vodoravni del viadukta dosegel prvi steber iz koprske smeri. V eno preklado je vgrajeno 134 ton armaturnega jekla, 28 ton jeklenih vrvi za prednapenjanje in 635 m3 betona.
Vseh segmentov bo trinajst, vsak kos pa je dolg 32 metrov ter širok devet metrov in pol. 416 metrov dolg viadukt bo slonel na šestih stebrih in dveh opornikih. Podporna konstrukcija je skoraj končana, zdaj je na vrsti voziščna konstrukcija. To pomeni, da se betonski elementi v obliki korita oz. črke U izdelajo v delavnici, ki je na tleh, nato pa se posamezni elementi potiskajo naprej. Oblika črke U je pomembna zaradi zaščite pred burjo, tako da deluje protivetrno in protihrupno.
Železniški viadukt Gabrovica, ki je v nastajanju, bo tehtal 20.000 ton in bo Osapsko dolino prečkal med stebri avtocestnega. Konstrukcijo bo potrebno potisniti navzgor v 1,7 odstotnem naklonu, potiskanje pa poteka s pomočjo jeklenega kljuna, ki je dolg 40 metrov.
Nova železniška proga bo iz Kraškega roba pripeljala navzdol najprej v 200-metrski odprti del proge, nato po viaduktu prečkala dolino, znova prevozila 150 metrov po površju in prešla v nov predor.
18. 4. 2023