Napredek pri predorskih delih je najpočasnejši na začetku, kasneje se t. i. »izkopni korak« podaljšuje, od začetka del smo povečali tudi število napadnih oziroma izkopnih mest. Čeprav smo z izkopoma prvih predorskih cevi začeli v septembru, smo mejo prvega izkopanega kilometra dosegli sredi januarja, skupno izkopana dva kilometra smo dosegli v začetku marca, skupno izkopane tri kilometre pa v začetku aprila.
Velikokrat dobimo vprašanje, zakaj bomo na 27 kilometrih drugega tira skupaj izkopali 37 kilometrov predorskih cevi?
Glavni razlog je, da se trije najdaljši predori gradijo v dvocevni izvedbi. T. i. servisna cev, namenjena vzdrževanju in reševanju, bo v treh najdaljših predorih izvedena v polnem profilu. To bo ob prihodnji izvedbi dvotirnosti drugega tira, za kar že tečejo postopki, omogočilo lažjo in hitrejšo izvedbo dvotirnosti, saj bo v že zgrajenih servisnih ceveh brez obsežnih dodatnih gradbenih del možno vgraditi železniško opremo in tako vzpostaviti železniški promet.
Drugi tir, ki se že zdaj izvaja kot enotirna proga s predpripravo na dvotirnost, sicer v večini poteka v predorih, saj je le s predorsko gradnjo možno na tako kratki razdalji premagati višinsko razliko med Divačo (430 mnv) in Koprom in ob tem dosegati hitrosti vlakov do 160 km/h.
Fotografija: Andraž Gregorič