+386 1 306 84 00
info@2-tdk.si

Izvajalci predorskih del na gradbiščih drugega tira so danes presegli mejo skupaj izkopanih štirih kilometrov predorskih cevi.

Napredek pri predorskih delih je najpočasnejši na začetku, kasneje se t. i. »izkopni korak« podaljšuje, od začetka del smo povečali tudi število napadnih oziroma izkopnih mest. Čeprav smo z izkopoma prvih predorskih cevi začeli v septembru, smo mejo prvega izkopanega kilometra dosegli sredi januarja, skupno izkopana dva kilometra smo dosegli v začetku marca, skupno izkopane tri kilometre pa v začetku aprila.

 

Velikokrat dobimo vprašanje, zakaj bomo na 27 kilometrih drugega tira skupaj izkopali 37 kilometrov predorskih cevi?

Glavni razlog je, da se trije najdaljši predori gradijo v dvocevni izvedbi. T. i. servisna cev, namenjena vzdrževanju in reševanju, bo v treh najdaljših predorih izvedena v polnem profilu. To bo ob prihodnji izvedbi dvotirnosti drugega tira, za kar že tečejo postopki, omogočilo lažjo in hitrejšo izvedbo dvotirnosti, saj bo v že zgrajenih servisnih ceveh brez obsežnih dodatnih gradbenih del možno vgraditi železniško opremo in tako vzpostaviti železniški promet.

Drugi tir, ki se že zdaj izvaja kot enotirna proga s predpripravo na dvotirnost, sicer v večini poteka v predorih, saj je le s predorsko gradnjo možno na tako kratki razdalji premagati višinsko razliko med Divačo (430 mnv) in Koprom in ob tem dosegati hitrosti vlakov do 160 km/h.

Fotografija: Andraž Gregorič

Skip to content