[Slavnostna otvoritev viadukta Vinjan]
Slavnostni dogodek ob dokončanju glavnih gradbenih del na viaduktu Vinjan so s slavnostnimi nagovori obeležili predsednik vlade Republike Slovenije Robert Golob, Alenka Bratušek, slovenska ministrica za infrastrukturo, Jerneja Jug Jerše, vodja Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji in Matej Oset, generalni direktor 2TDK. Viadukt je s 620 metri najdaljši na trasi drugega tira in povezuje predora Mlinarji (T7) ter zadnji predor na progi, predor Škofije (T8). Trasa drugega tira sicer poteka preko treh viaduktov, viadukt Glinščica je bil zgrajen leta 2022, viadukt Gabrovica pa konec lanskega leta. Viadukt Vinjan premošča Vinjansko dolino, gradnja se je pričela spomladi leta 2022.
Železniški viadukt Vinjan poteka na delu doline, kjer je bil z geološko-geomehanskimi raziskavami ugotovljen fosilni plaz. Čeprav je bilo na podlagi dodatnih raziskav in meritev ugotovljeno, da plaz trenutno miruje, je projektant z namenom zagotovitve dolgoročne stabilnosti in varnosti predlagal spremembo tehnologije gradnje viadukta. Prvotno je bila predvidena tehnologija gradnje s postopnim narivanjem, ki jo je nadomestila tehnologija prosto konzolne gradnje.
Spremenila se je tudi zasnova viadukta. Zmanjšalo se je število stebrov, tako da je v območju plazu zdaj samo en steber, predvideni so bili trije. Višina stebrov znaša do 60 metrov, razponi so 100 metrov. Razmerje razponov in višin stebrov se približuje razmerju zlatega reza, tako da viadukt Vinjan v prostoru deluje umirjeno in skladno.
Viadukt Vinjan je zdaj zgrajen, sledi gradnja protihrupne in protivetrne ograje.
Predsednik vlade Robert Golob je v govoru na slavnostnem dogodku poudaril, da vlada podpira pospešen razvoj železniške infrastrukture, ki bo omogočil rast Luke Koper in s tem obalnega ter slovenskega gospodarstva. »Drugi tir bo imel velik pomen za panogi prometa in logistike, sploh pa sta to panogi z visoko dodano vrednostjo. Viadukt Vinjan je znak, da Slovenci znamo in zmoremo. Z znanjem in z odločnostjo bomo Sloveniji dali tisto mesto v svetu, ki si ga zasluži.« Ker je viadukt gradilo slovensko gradbeno podjetje Kolektor, je še dodal, da verjame, da bo projekt drugi tir še naprej zgodba o uspehu slovenskega gradbeništva.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je dejala, da je viadukt Vinjan izjemen inženirski dosežek, kjer so tudi izvajalci gradbenih del nadgradili svoja znanja in bodo lahko podobne projekte gradili tudi v tujini. Poudarila je tudi, da »ministrstvo dela pospešeno na prostorskih podlagah za vzporedni tir, saj je cilj dvotirna proga in da bodo z vzporedno progo končno odpravljene težave prebivalcev ob obstoječi progi.«
Generalni direktor 2TDK Matej Oset je v svojem nagovoru izpostavil, da je kot generalni direktor družbe 2TDK izjemno vesel, da so bili v zadnjem času doseženi številni novi mejniki ter da gradnja na celotnem projektu lepo napreduje. »Na projektu drugi tir smo združili znanja, izkušnje in inovacije v prizadevanju za uresničitev tega strateškega projekta, ki bo nedvomno vplival na trajnostno prihodnost prometa in gospodarstva v regiji. Ker se v bližini Slovenije gradijo številne nove železniške proge, je pravočasna izgradnja drugega tira še toliko bolj pomembna.«
Jerneja Jug Jerše, vodja Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji je izpostavila, da Evropska komisija spodbuja in podpira projekte, ki krepijo železniški promet v Evropi, saj je to varen in trajnostni način prevoza. »Železniški promet ne prispeva niti enega odstotka vseh emisij toplogrednih plinov iz prometa v Evropski uniji, cestni pa kar preko 70 %, zato je drugi tir ena izmed pomembnejših infrastrukturnih naložb v Evropi.«
28.2.2024