+386 1 306 84 00
info@2-tdk.si

Tiri na trasi drugega tira

Na novi progi Divača–Koper bodo tir polagali na dva načina – tir na gredi in tir na togi podlagi.

Na 85% dolžine železniške proge drugega tira Divača – Koper bo vgrajen tir na togi podlagi, na odprtem delu trase od postaje Divača do vstopnega portala predora Lokev (T1) in od izstopnega portala predora Škofije (T8) do postaje Koper tovorna, pa je predvidena vgradnja tira na gredi.

Tir na gredi

Klasična proga s tirno gredo ima visoko stopnjo elastičnosti in absorpcije hrupa. Pomembna prednost klasičnega tira je enostavno vzdrževanje, ki pa ga je vseeno treba opravljati pogosteje kot pri tiru na togi podlagi. Inženirji imajo z gradnjo klasičnega tira 160 let izkušenj. Sistem gradnje je hitrejši in cenejši. Pričakovana življenjska doba tira na gredi je od 30 do 40 let.

Tir na togi podlagi

Tir na togi podlagi je sodobna oblika proge, ki jo uspešno uporabljajo po vsem svetu in je najbolj optimalna za gradnjo v predorih in premostitvenih objektih. V primerjavi s klasičnim tirom na tirni gredi potrebuje manj vzdrževanja, ima daljšo pričakovano življenjsko dobo in zagotavlja udobnejšo vožnjo. Z uporabo sistema tira na togi podlagi je izključena možnost nastanka napak v geometriji tira med vzdrževalnimi deli. Pričakovana življenjska doba tira, grajenega na togi podlagi, je od 50 do 60 let.

30. 4. 2024

Skip to content