Uspešen preboj drugega najdaljšega predora na trasi
Izvajalci glavnih gradbenih del, delavci družbe Yapi Merkezi, so prebili glavno cev predora Beka (T2), ki meri 6.017 metrov. Celotna trasa drugega tira poteka skozi sedem predorov, ker pa se ob treh najdaljših predorih na trasi kopljejo tudi servisne cevi, izkopna dela potekajo v desetih predorskih ceveh. Danes obeležujemo torej preboj osme predorske cevi od desetih. Izkopna dela so se začela maja 2022 iz koprske strani, oktobra istega leta pa še iz divaške smeri. Zdaj je na trasi drugega tira železniške povezave Divača–Koper treba izkopati le še 103 metre servisnih cevi.
Drugi tir je predorska trasa, saj kar 75 odstotkov proge poteka pod zemljo. Ker se ob glavnih ceveh kopljejo še servisne in izstopne cevi, morajo izvajalci glavnih gradbenih del izkopati 37,4 kilometrov predorov. Servisne cevi so enakih profilov kot glavne cevi, po njih bo kasneje potekal vzporedni tir oz. dvotirna proga. V kratkem bo torej izkopana celotna trasa drugega tira – v servisni cevi predora Lokev (T1) do preboja manjka 85 metrov, v servisni cevi predora Beka (T2) pa še 18 metrov. Vsi preostali predori na trasi drugega tira so že izkopani.
Pri izkopu predora Beka so svojevrsten izziv predstavljali kraški pojavi, zato so predvsem v zadnjih mesecih dela potekala počasneje. Nekateri kraški pojavi, na katere se je naletelo, so bili majhni in enostavni za premoščanje, drugi so večji in zato zahtevnejši, a izvajalci del so bili kos vsem nalogam.
Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek je izpostavila: »Znova smo dosegli pomemben mejnik pri gradnji drugega tira, tokrat preboj druge najdaljše cevi na trasi. Kot sem poudarila že pri preboju predora Lokev, to jasno kaže, da projekt poteka dobro in zgledno. Dokazujemo, da se da v Sloveniji še tako zahtevne projekte izvesti pravočasno in v okviru predvidenih stroškov. In to je tudi nov dokaz, da je bila odločitev o gradnji drugega tira, na način kot se izvaja, in ki so jo potrdili tudi volivci, prava odločitev. Izkušnje družbe 2TDK bi bilo vsekakor smiselno uporabiti tudi pri drugih projektih.«
Matej Oset, generalni direktor 2TDK, je ob tem mejniku na projektu povedal: »Brez predanosti vseh, ki delajo na našem največjem infrastrukturnem projektu v državi, ne bi uspeli tako učinkovito napredovati pri gradnji predora, ki smo ga danes prebili. Razmere niso bile zmeraj optimalne, a z optimizmom zremo v nadaljevanje projekta, saj je drugi tir Divača – Koper najboljši dokaz tega, da lahko s skupnimi močmi dosežemo velike reči.«
Marko Brezigar, direktor 2TDK, pa je poudaril: »Ker se pri projektu Drugi tir gradi toliko predorov hkrati, se morda lahko pozabi, kako velik dosežek je, ko se izkoplje predor v takšni dolžini. To je drugi najdaljši predor na trasi drugega tira in trenutno tretji najdaljši predor v Sloveniji. Zares lahko rečemo, da so izvajalci gradbenih del opravili izjemno delo. Seveda ob tem ne smemo pozabiti tudi na vse sodelujoče pri projektu – od nadzornikov, projektantov, do krasoslovcev, geodetov in drugih, ki so omogočili tako stabilen napredek del. Danes ne praznujemo le inženirskega uspeha, ampak je današnji dogodek rezultat neomajne predanosti, trdega dela in sodelovanja.«
Vodja projekta Bahadir Oral iz podjetja Yapi Merkezi, je povedal: “Veseli nas, da smo dosegli preboj glavnega predora T2 na tem uglednem in največjem projektu Republike Slovenije. Po skoraj dveh letih predanega dela smo ponosni, da smo dokončali enega najpomembnejših in najzahtevnejših izkopov predorov v Sloveniji, glavni predor T2 v dolžini 6 km. Kljub izzivom, na katere smo naleteli med izkopom, predvsem pri premagovanju kraških pojavov, sta nas odločnost in strokovno znanje naše ekipe pripeljala do tega pomembnega dogodka. Počaščeni smo, da lahko proslavimo ta dosežek. Na tej poti smo cenili podporo in dobro usklajevanje, hvaležni smo za prispevek vseh strani, ki so sodelovale pri projektu, zato bi se radi zahvalili delavcem, inženirjem, partnerjem in investitorju. Ta mejnik obeležujemo skupaj in se veselimo rezultatov naših skupnih naporov.«
Predor Beka (T2) je tretji najdaljši predor v Sloveniji. Predor Lokev na trasi drugega tira, ki je bil izkopan pred desetimi dnevi, je s 6.714 metri najdaljši, drugi najdaljši predor v državi pa je bohinjski.
Video preboja: https://www.youtube.com/watch?v=b2IChlcuEDc&t=1s
7. 6. 2024