Ventilatorska postaja na drugem tiru
Izkopna dela v predorih se bližajo koncu, viadukti so zgrajeni, za obratovanje proge Divača–Koper pa je treba zgraditi še določene objekte, ki bodo tudi pomembni za delovanje same železniške proge.
Na drugem tiru od Divače do Kopra bo zaradi dolžine prvih dveh predorov – oba sta dolga več kot šest kilometrov – zgrajena ventilatorska postaja, ki bo ključna za varno in učinkovito delovanje predorov na novi progi. Severni portal predora Beka (T2) se nahaja na levem bregu doline Glinščice. Ob portalu predora se bo nahajala ventilatorska postaja predorov Lokev (T1) in Beka (T2), ki bosta skupaj z objekti na območju prečkanja doline Glinščice, povezana v enotno predorsko cev, ki bo dolga kar 13 kilometrov. Neposredno ob severnem portalu in delno pod platojem ob portalu glavne cevi T2 se bo nahajal objekt (stavba) ventilatorske postaje, ki bo služila za odsesavanje dima iz predorske cevi.
Ventilatorske postaje skrbijo za prezračevanje in varnost predorov v primeru izrednih dogodkov. Zagotavljajo namreč ustrezno prezračevanje in odstranjevanje dima v primeru požara. Ventilatorska postaja na drugem tiru bo opremljena z zmogljivimi ventilatorji, senzorji za spremljanje temperatur in hitrosti zraka ter naprednimi nadzornimi sistemi, ki bodo omogočali samodejno upravljanje prezračevanja glede na trenutne pogoje v predorih.
Lokacija ventilatorske postaje je izbrana glede na dolžino in geološke značilnosti predorov in z namenom, da se zagotovi optimalno prezračevanje in varnost. Poleg zagotavljanja prezračevanja bo ventilatorska postaja igrala ključno vlogo pri evakuaciji v primeru nesreč. Sistem bo omogočal hitro odstranitev dima in drugih nevarnih plinov ter zagotavljal varne pogoje za evakuacijo potnikov in osebja. Z ventilatorsko postajo se bo izboljšala varnost in zanesljivost prometa na progi od Divače do Kopra.
12. 6. 2024