Voziščna konstrukcija viadukta Vinjan je končana
Zabetoniran je še zadnji vezni segment na viaduktu Vinjan in s tem je končana prekladna konstrukcija na tretjem viaduktu na trasi drugega tira! Viadukt Vinjan je s 620 metri najdaljši na trasi.
Na fotografijah je sicer še vedno med stebri videti opažne dele med veznimi segmenti, ti se bodo zdaj pomaknili proti stebrom in se odstranili. Na viaduktu morajo izvajalci narediti še robne vence, protivetrno in protihrupno zaščitno ograjo. Dokončanje prekladne konstrukcije do konca leta 2023 je bilo nujno zaradi črpanja evropskih nepovratnih sredstev.
Značilnosti viadukta
Viadukt Vinjan je prvi železniški viadukt v Sloveniji, ki se gradi s tehnologijo prostokonzolne gradnje. Gradnja viadukta se je začela z izkopom vodnjakov spomladi 2022, vodnjaki so premera 10 metrov, najbolj globokega so morali kopati skoraj 40 metrov v zemljo, da so izvajalci del prišli do nosilne hribine.
Stebri v višino merijo do 55 metrov, zaradi velike višine so se izdelovali s pomočjo plezajočih opažev. Zaradi spreminjajočega prereza stebra je bil uporabljen variabilni opažni sistem.
Prostokonzolna gradnja zahteva delo na visoki višini, v veliki meri je delo odvisno od vremenskih razmer. Segmenti so se izdelovali simetrično na obe strani stebra, dokler se prekladne konstrukcije sosednjih stebrov niso združile. Pri viaduktu Vinjan se razmerje razponov in višin stebrov približuje razmerju zlatega reza, tako da viadukt v prostoru deluje umirjeno in skladno.
22.12.2023